29 - 2022 Przypadek Lidki Izabela Grabda

 Inanna 2020

171 str











Lidka się rozwiodła. W końcu. I w końcu decyduje się na urlop w ukochanych górach. Przypadek niesie ją pod posiadłość pewnego człowieka i sprawi, że jej życie wywróci się do góry nogami.


Nie umiem określić, co czuję do tej książki. Początek godny literatury erotycznej. Masakra i katastrofa. Ale dałam szansę, bo poza wydawało mi się, że może być ciekawie. I było. Autorka świetnie opisała kobiecy punkt widzenia, pamiętliwy, zazdrosny, porywczy charakter i tęsknotę za miłością. Miłością dojrzałą, między ludźmi wiedzącymi, czego chcą, a na co się zgodzić nie mogą. Tylko to pierwsze spotkanie bohaterów... Seks pod przymusem, przynajmniej na początku? A potem wielka ekstaza? Jak to tak? A potem pomyślałam sobie, że przecież mogła. Każdy jest inny, mogło jej się spodobać, miała prawo. Bo czemu odbierać prawo do przygodnego seksu osobie dojrzałej, kiedy wiemy, co nastolatki robią na dyskotekach i jakoś mniej nas to razi. Może forma nie bardzo, ale... o gustach się nie dyskutuje.

Jak już uporałam się we własnej głowie z tym początkiem to naprawdę dobrze mi się czytało. To dobra opowieść o przeszłości ciągnącej się za człowiekiem i o prawie do wolności. O karze, wyrzutach sumienia i konsekwencjach. A w końcu oczywiście o miłości niby dojrzałej, a robiącej takie same głupstwa jak ta nastoletnia. Choć może łatwiej przyznająca się do błędów. A wszystko to w bajkowej atmosferze gór. I bogactwa, ale któż nie marzy, by spotkać księcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń