43 - 2019 Książę Cieni Aleksandra Polak

Czwarta Strona 2019
482 str
Cykl Circus Lumos, tom III



Nieuchronnie zbliża się data, kiedy klątwa zbierze żniwo. Alicja ma coraz mniej czasu nie tylko na zebranie składników do mikstury łamiącej stare zaklęcie, ale i na posprzątanie mętliku w głowie. A bracia nie ułatwiają.
Czekałam na ten tom. Z niecierpliwością, zachłannością, radością. Poprzednie pochłonęłam i one pochłonęły mnie. Spodziewałam się czegoś równie spektakularnego, a może nawet więcej, bo to przecież finał. Niestety zawiodłam się. O ile druga część rozwija wątki, bohaterowie dorastają, coś się dzieje, tak tu akcja zwalnia. Ba, ona chwilami się wlecze, jak ślimak, a ja miałam ochotę odłożyć książkę i już do niej nie wracać. Trzymała mnie tylko ciekawość, jak to wszystko się skończy. Mimo to były momenty, kiedy nie mogłam się przemóc i wrócić do lektury. Rozwleczone opisy, mnóstwo magii, ale bardziej opisowej, niż faktycznie się dziejącej, wiele wtrąceń, które w zderzeniu z ilością czasu do finału rozwalały fabułę. W innej książce, w innej historii, taki sposób narracji byłby ogromnym atutem, ale tu nie pasuje. Tu powinno być energicznie, chaotycznie wręcz, a nie sentymentalnie i spokojnie. Dość powiedzieć, że w tej części giną kolejni bohaterowie i jak przy śmierci Diany płakałam, tak tutaj nie spłynęła ani jedna łza, ba, nawet oczy mi nie zwilgotniały. Mało emocji, mało przekazu, jestem rozczarowana.
Jednak to nie tak, że ta książka jest zła. Bo ona ma bardzo dobre fragmenty. Opowiada nadal ciekawą historię, nadal łączy wątki i odkrywa kolejne karty. Ale przez brak dynamiki wszystko to się gdzieś gubi. I nawet ten zaskakujący koniec traci na wartości. Myślę, że książka ma potencjał, ale bardzo głęboko ukryty pod ilością zdań. Autorka mogłaby z niej zrobić diament, ale zabrakło szlifów.
Wierzę, że kiedyś, gdzieś, Książę Cieni zostanie troszkę odchudzony i dorówna poprzednim częściom. Na razie z bardzo dobrej serii zrobił dobrą.

Za egzemplarz dziękuję
Czwarta Strona i

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń