55 - 2018 Ty i ja - dwa różne światy cz.1 Elżbieta Kosobucka

Self Publishing 2018
ebook



Natalia to skromna, zdolna dziewczyna, żyjąca według bożych zasad, w zgodzie z sobą i ludźmi. W każde wakacje spędzane u babci spotyka się z Kamilem, w którym w końcu się zakochuje, jednak o parę lat starszy kolega patrzy na nią, jak na młodszą siostrę, chroni, pilnuje, otacza opieką. W jedna wakacje tej opieki brakło i prawie doszło do nieszczęścia. Natalia wyjeżdża i przez wiele lat nie wraca, jednak wyrzuty sumienia i zwykła przyzwoitość każą jej załatwić sprawę, nim wyjedzie do pracy za granicę. I tu znów spotyka Kamila, który nie jest już zwykłym chłopakiem, a wziętym biznesmenem i który, co ważniejsze, odwzajemnia uczucie dziewczyny. Para zaczyna się spotykać, starając się nadrobić utracony czas.

Z wielką chęcią, po tym, jak Mój sposób na życie zawładnął moim sercem, sięgnęłam po tę opowieść, choć z reguły od selfów trzymam się z daleka. I niestety mam mieszane uczucia. Bo styl autorki, sposób snucia przez nią opowieści nadal jest cudownie poetycki, urzekający i zdradzający między wierszami więcej, niż same słowa mogą wyrazić, jednak chwilami czytało się ciężko. Paradoksalnie przez bardzo poprawne wypowiedzi bohaterów, które jednak w normalnym języku nie występują. Znalazłam też kilka literówek, ale każdemu się zdarza. Jednak nie to było najgorsze. Opowieść jest piękna, ale niestety, jak ktoś zna Mój sposób na życie, robi się schematyczna. I jak Natalia poczuła ukłucie, ja też je poczułam, pełna niepokoju, że historia się powtórzy i niestety się nie rozczarowałam. Nadrabiają to bohaterowie. Natalia jest zwykłą, prostą dziewczyną, od razu można ją polubić, nie owija w bawełnę, jej zasady są przejrzyste i choć głupieje przy chłopaku, jest to jak najbardziej na miejscu. Kamil z kolei to bogaty facet, który może mieć wszystko. Dosłownie wszystko. I ktoś może zarzucić, że nierealnym jest to, że zwrócił uwagę na taką szarą mysz. Tu muszę go jednak bronić, bo on pokochał ją, jak taką kasą nie dysponował i parę razy podkreśla, że kocha ją taką, jaka jest. Co ważniejsze jednak, okazuje jej to. Choć z tym okazywaniem to jest problem, nie tylko dla Natalii. Uważam, że główny bohater jest przytłaczający, osaczający wręcz, nie myśli o uczuciach innych, choć tak przedstawia swoje zachowanie, chce Natalie wtłoczyć swój świat mimo tego, że ona zgłasza mu szereg wątpliwości. Jego narzucający sposób bycia bardzo mnie drażnił, uważam, że mógł z powodzeniem zrobić to samo, ale w bardziej subtelny sposób. Nie lubię Kamila i mam nadzieję, że autorka utrze mu nosa, bo jet bezczelny i, jak dla mnie, niezrównoważony psychicznie. Z Kopciuszka nie da się zrobić królewny w kilka dni, narzucając jej to. Bo w końcu Kopciuszek ucieknie, nie zostawiając nawet pantofelka.
Wszytko to tworzy całość opowiadającą o miłości, która niby jest taka sama, ale zupełnie inna, w inny sposób okazywana i zupełnie inaczej przyjmowana. Elżbieta Kosobucka starała się pokazać, że w miłości trzeba się dopasować do drugiego człowieka, że nie da się wejść w związek nie naginając się trochę do tej drugiej osoby. Zastanawiam się, jak daleko nagiąć się można i gdzie będzie leżeć granica tych dwojga, bo jest to dopiero pierwsza część, a druga i trzecia liczbą stron sugerują wiele perypetii, rozmów, kłótni i nieporozumień, bo w takim duecie docieranie się nie może być proste. I choć narzekam, że powieść jest schematyczna, że mnie trochę rozczarowała, to jednak z chęcią sięgnę po kolejne części, które niedawno miały swoją premierę, żeby dalej czytać współczesną baśń o Kopciuszku. Bo Ty i ja dwa różne światy tak właśnie się czyta, jak przepiękną baśń, która czaruje, przenosi w inny świat i nawet, jak jest oderwana od rzeczywistości, przynosi przyjemność, radość i odrobinę magii. Przecież telenowele brazylijskie też były schematyczne, a przyciągały tłumy i cieszył się ogromną popularnością. Dlatego dam szansę kolejnym częściom. I dlatego, że niosą jednak więcej treści, niż wspomniane produkcje.

Za możliwość przeczytania powieści dziękuję autorce

1 komentarz:

Łączna liczba wyświetleń