9 - 2018 Inna bajka Kasia Bulicz-Kasprzak

Świat Książki 2015
271 str

Karolina ma cudownych przyjaciół, plany na przyszłość i dwie kreski na teście ciążowym. A nawet sześć kresek, bo bardzo chciałaby, żeby to nie była prawda. Brzuch rośnie, problemy również. Wynikają z poczucia winy, zakłamania, niezdecydowania i tego, co Karolina uważa, a co niekoniecznie jest zgodne z prawdą.
Książkę czyta się naprawdę przyjemnie, co widać po tempie, połknęłam ją w jeden dzień. Jest to ciepła, zabawna powieść o dorastaniu, odpowiedzialności i przerażeniu dziewczyny, która nie do końca wierzy, że faktycznie jest w ciąży. Jest cudownie rozkojarzona, beczy co chwilę, boi się i jest zdeterminowana. Wszystko na raz. Polubiłam ją od pierwszych stron, nieraz wybuchnęłam śmiechem, czasem ukradkiem otarłam zbłąkaną łzę, jak przypomniałam sobie swoje ciążowe przygody. Jedynie opis badań ginekologicznych nie przypadł mi do gustu, nie, nie przez to, że jest coś obrzydliwego, czy niesmacznego, badania są najczęściej śmieszne, ale takie niedzisiejsze. A może to ja miałam super lekarza, który robił USG, a nie obmacywał brzuch i na tej podstawie wyrokował, że ciąża jest i jaki jest jej wiek. A może to kwestia braku doświadczenia, sześćdziesięcioletniego, u lekarza Karoliny?
Inna bajka to ciepła, przezabawna opowieść o niedobraniu, innych bajkach i jednak szczęśliwych zakończeniach. Ale nie może być inaczej, skoro nad wszystkim czuwa cudowna, rozmodlona, a jednak bardzo postępowa babcia?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń