25 - 2020 Zagubione siostry Holly Black

Jaguar 2020
98 str
Cykl Okrutny książę tom 1.5
Tłumaczył Stanisław Kroszczyński



Zachłyśnięta twórczością autorki zaczęłam szukać więcej ebooków w abonamencie. Chciałam zobaczyć, czy jest Las na granicy światów, a znalazłam to opowiadanie. Nauczona doświadczeniem uznałam, że zanim sięgnę po Złego Króla muszę przeczytać tom pomiędzy. Niestety się rozczarowałam. Dlaczego?

Zagubione siostry są opowieścią Taryn, która ma wyjaśnić stosunki między nią, a Jude, to co się działo i dlaczego tak było. Zapowiedź obiecująca. W Okrutnym Księciu musiałam się mocno napracować, by pamiętać o tym, że dziewczyny są bliźniaczkami, bo Taryn zachowywała się kompletnie inaczej. Niestety opowieść nie wnosi nic nowego, wszystko to, co jest w niej zawarte, jest powiedziane w głównej opowieści. Może nie zawsze wprost, czasem trzeba się domyślić, coś sobiw dopowiedzieć, ale nie wymaga to nie wiadomo jakich operacji myślowych. Zagubione siostry uważam za twór kompletnie niepotrzebny. Strata czasu, który mogłam poświęcić na dalsze zgłębianie przygód Jude i Cardana w Złym Królu. Żałuję, że przeczytałam, bo choć całość nie jest zła sama w sobie, to spodziewałam się czegoś więcej, a nie powielania treści.
Dla czytelników mających kompletnego świra na punkcie autorki i spijających każde jej słowo będzie to gratka, reszcie mówię - odpuśćcie sobie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń