16 - 2018 Tajemnice diamentów Shana Galen

Cykl Klejnoty salonów
Amber 2017 wydanie II
335 str
Przełożyła Agnieszka Dębska


Ona jest uwielbianą kurtyzaną, on zasadniczym i żyjącym zgodnie ze wskazówkami zegarka księciem. Kiedy gazeta pisze o ich płomiennym romansie, on się ciut oburza, ona pragnie go najpierw poznać. No i poznają się, choć nie tak, jakby sobie tego życzyli, bo zostają wplątani w niebezpieczną intrygę.

Kiedy spotyka się facet po przejściach i kobieta z przeszłością musi być ciekawie. A jak do tego dołączymy jeszcze frywolność kontra surowość, dostajemy mieszankę bohaterów, między którymi musi iskrzyć i to niekoniecznie erotycznie. Książka jest pełna emocji bohaterów, złości, strachu, nieufności, niechęci, pogardy i pożądania. No, bo jakby romans historyczny mógł istnieć bez tego. Sporo tu romansu, bardzo mało historii, a nawet wcale, prędzej widzimy obyczajowość tamtych czasów, niż jakieś rysy prawdziwych zdarzeń. Ja jednak wolę, jak proporcje są bardziej zachowane i tej historii jest więcej. Potraktowałam to więc jako romans w epoce, z sukniami i konwenansami, ale czegoś mi brakowało.
Język jest prosty, czasami za bardzo i chwilami stylizowany na dawną mowę, co mnie bardzo raziło, bo nie było w tym konsekwencji. Przykładowo Juliette częściej leżała, a czasem tylko legła i to "legła" mi tak przeszkadzało, że musiałam wrócić do zdania, by je lepiej przetrawić. Nie wiem, czy jest to kwestia stylu autorki, czy wina tłumaczenia, ale przy czytaniu raziło niekonsekwencją.
Na świąteczne czytanie w sam raz. Nie trzeba się zastanawiać, nie trzeba głębokich przemyśleń, szybka lektura i ... szybkie zapomnienie. Nie zapada w pamięć, nie porusza, ale jest miłą rozrywką.

6 komentarzy:

  1. To jest coś, co bardzo lubię. Klimat przeszłości i charyzmatyczni, wyjątkowi bohaterowie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kwestia tłumaczenia, też niekiedy widzę takie błędy. No ale jest jak jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale już idzie ku lepszemu, dawniej więcej błędów zauważałam

      Usuń
  3. Czasami takie niezobowiązujące rozrywki też są potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie. Nie można wiecznie czytać czegoś poważnego

      Usuń

Łączna liczba wyświetleń