13 - 2018 Czarodziejski statek tom I część 2 Robin Hobb

Prószyński i S-ka 1999
468 str
Cykl Kupcy i ich żywostatki
Tłumaczyła Ewa Wojtczak



Czworo odmieńców, odszczepieńców, wygnańców. Dwójka to zbuntowane dzieci z kupieckich rodzin, które chcą iść własną drogą. Jeden statek z mętną historią i kobieta wykonująca paciorki z drewna, obca w Mieście Wolnego Handlu. Jeśli dodamy do tego jeszcze pirata z ogromnymi aspiracjami, dziewczynkę igrającą z kobiecością i tajemnicę Deszczowych Ostępów dostaniemy porywającą książkę, z której każdą stroną chce się więcej. I nawet fragmenty o wężach już nie złoszczą, a wprowadzają kolejne tajemnice.
Długo czytałam tą część. Ale wynika to z liczby stron i starego typu wydania, czyli małe marginesy i jeszcze mniejsze litery, a nie z treści. Tu zdecydowanie akcja się rozkręca, nabiera rumieńców (ta, momenty też są), pojawiają się nowe tajemnice i wątki. Autorka dodaje kolejne rysy swoim postaciom, tworząc prawdziwą galerię różnych bohaterów. Nie gubi się w akcji, plecie zwartą i dobrą intrygę.

4 komentarze:

  1. 468 str to faktycznie grubasek, ale to nie moje klimaty :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwilowo zawiesiłam obyczajówki na rzecz czegoś, co czytałam, jak jeszcze dziewczęciem młodym byłam.

      Usuń
    2. Ileż można czytać obyczajówek? ;) Ja mam aktualie Rogalę "Dobra matka", Hawkins "Zapisane w wodzie" ale koleżanka pożyczyła mi relacje z łagrów i więźeń stalinowskich (mam kompletnego świra na tym punkcie), więc szybko muszę dokończyć Rogalę. Hawkins bardzo ciężko się czyta, ona ma jakiś dziwny styl.

      Usuń
    3. Dobra matka jest w moich zbiorach, ale jakoś nie mogę się zabrać. Relacje muszą być świetne, też lubię tą tematykę, choć ciężka i zazwyczaj po niej choruję

      Usuń

Łączna liczba wyświetleń